Ne bârfesc mucanele

De pe un blog despre care s-a mai vorbit aici am cules cateva afirmatii interesante ale autorului si ale catorva cititori, majoritatea de sex feminin ingrozite se pare de mentalitatea inapoiata :) a makidonilor cu care au venit in diferite tipuri de contact:

Calangiu: “Nu pot sa nu ma intreb unde or sa ajunga, oare, nuntile de machedoni. De fapt, mirarea mea este alta: cam de cati bani o sa ai nevoie sa faci o petrecere cat de cat decenta, in conditiile in care formatiile (care si-asa zac pe munti de bancnote, desi, ironic, notorietatea lor se limiteaza la comunitate) au inceput sa ceara cate 2000 de euro pe cantare? 2000 de euro? 4.000 cu logodna, cu tot, in caz ca nu se imparte nunta-n doua…
Au dat semnalul baietii de la Pindu, anul trecut, cand au saltat stacheta la 1500 Euro, in vreme ce toti luau mia. Si asta in conditiile in care indivizii au si pretentii: sa le arunci galeti de bani, daca se poate. Ok, 1500 de euro…pentru? Pentru melodia aia cu “hopa-hopa” (sic! :) )cantata de sase ori pe seara! Beton, nu? Mai ales ca varianta cealalta e sa-ti lalaie in sictir acelasi playlist obosit.
In scurt timp, inevitabilul s-a produs. Incet, incet, si marunteii au ridicat nasucul in aer si au batut cu pumnii in masa, emitand pretentii. Totusi… 2000 de euro pe seara? Plus aruncat, in unele cazuri. Dar poate nu toata lumea isi permite!
De fapt, cred ca explicatia este alta. Si nu vreau sa jignesc pe nimeni. Cine isi asuma ca duce cheltuiala, o duce, jos palaria. Pentru toti ceilalti cred ca se potriveste acea vorba veche: fraier e cel care da, nu cel care cere!
Si-acum, pe bune, poate ma lamureste cineva si pe mine: oare ar cadea cerul daca la nunta ta, fratele meu arman, ar pune muzica un DJ? Ia gandeste-te, e mai rentabil sa stai cu buzunarele in vant, dar cu sufletul impacat ca ti-a cantat Pindu sau sa te lafai pe unde vrei in luna de miere, fara sa-ti faci griji ca se termina banii pe care-i ai la tine?”

Anonima: “N-am fost nicio data la vreun eveniment al machedonilor ,dar stiu ceva despre ei … stiu ca trebuie sa ma feresc de ei ca dracul de tamaie!…”

Alta anonima: “Am fost aseara la o nunta semi-machendoneasca (deci uite ca sunt si chestii mixte la ei) … Am avut proasta inspiratie sa ma bag intr-o macarena din asta de-a lor si dansam si eu cum ma pricep mai bine, evident ca nu cum dansau ei dar pe-acolo pe undeva. Oricum, se pare ca nu au apreciat gestul meu de bunavointa si m-au dat afara din hora, ceea ce mi s-a parut si mai naspa decat hora in sine. O mamaie statea in capul horei si invartea pe degete un colier sau ce o fi fost el cu aceleasi gesturi cu care iti invart striperitele chilotii tanga inainte de a ti-i arunca in nas. Primele 3 mamai care dansau dupa aia cu chilotii faceau niste scheme de parca erau animalX in zilele lor de glorie, in schimb ceilalti doar se invarteau monoton in cerc, fara a avea gratia dervisilor zburatori. Iar daca mai aud zgomotul ala de clape ieftine (toata seara numai acelasi acord samplat prost l-am auzit) fac bube.”

Anonima: “Am citit ‘oful’ de mai sus si vreu sa spun ca m-am amuzat teribil…eu nu am fost la nicio nunta de machedoni (si nici nu vreau),dar se pare ca ei nu-si dau seama cit de caraghiosi sint.”

Fbytiger: “Mie una imi plac la nebunie makedonii ! Nu va mai luatzi de traditiile si obiceiurile lor pentru ca si noi ( romanii) avem prostiile noastre legat d traditii si parinti. EI macar sunt mult mai destepti si descurcaretzi ( n-avetzi idee ce incapatanatzi si buni sunt, ei mkr ajung acolo unde si-au pus in cap :D ). Tipa aia care a zis ca se fereste de makedoni,sa va explik eu de ce face asta :) ) Makedonii de regula sunt foarte foarte frumosi si cand l-i se pune pata pe o fata o cuceresk,orice ar fi! Asa ca,bine faci ca te feresti de ei..dar nu ca sunt rai sau ca n-ai putea sa traiesti cu ei, ci pentru ca NE SUNT INTERZISI shi..stim cu totii ca atunci cand ne e ceva interzis, NE ATRAGE !
Nuntile sunt geniale ! Melodiile la fel(majoritatea..ca sunt unele care nu-mi plac normal) dar macar danseaza muult,ritm au si Pindu sincer si eu l-as aduce la nunta mea si cel mai probabil n-o sa fie makedonu meu sotz :) ) ci cu un roman.”

Anonim: “Va spun eu care e treaba cu makedonii.Ei sunt ca si romanii, oameni de calitate sau bagabontii. De obicei sunt seriosi, si respecta pe ceilalti mai putin pe romani.Au ei ceva asa cu romanii.daca le zici ca esti machidon se simt in siguranta. Oarecum se simt putin inferiorizati in tara asta si vor sa iasa in evidenta cu lanturi muzica, bani etc. Dar va spun eu sunt foarte zgarciti si cu ei insisi. desi se arata vai de mama lor cum e la ei in casa. Am fost la cineva in casa care avea Toureg ultimu racnet si avea o toaleta din 1500 toamna cu bazin din ala suspendat din fonta cum era odata.
Vor sa fie smecheri de tot dar nu prea le iese. Majoritatea au afaceri cu lactate, branzeturi sunt oieri sau fosti oieri. Stiu sa vorbeasca macedoneste dar mai putin romaneste corect gramatical. O chestie interesanta este ca :”Nici unul nu cunoaste limba engleza”. Nu le place cartea si sunt mereu pe punctul de a face o smecherie, o inselaciune cat de mica. Sunt numai dupa bani, adica vor sa vada in orice o afacere. Poate ca si de aia se iau intre ei.Se lauda toti cu Hagi . . . Asculta numai muzica armaneasca si sunt foarte incantati de ea. Nu mi se pare cine stie ce.Nu m a impresionat deloc. Tin de vechi decat sa aiba tendinte spre nou. Au conceptii din alea bolnave in cap ca daca vand ceva o sa zica lumea ca au saracit si decat sa ii rada lumea mai bine mananca paine cu sare si nu vand nimic. la faza asta sunt caricaturi. daca te duci la ei in casa o sa iti atraga atentia cu caldura cu apa ca curge fara rost ca lumina arde degeaba chiar si pt putin timp. mananca toti branza cu rosii si fac placinta cu ceapa. au niste bucate naspa de tot.Majoritatea sunt comercianti si ar vinde si pe mama lor daca s-ar face bani. Sunt foarte exagerati din punctul asta de vedere. Sustin ca se trag din greci dar defapt primesc cotizatii, despagubiri de la statul bulgar. Sunt toti pe pile in posturile in care sunt pt ca isi platesc posturile nu ca ar fi ei competenti sau inteligenti. nu au cultura generala si sunt un pic din topor.Sunt de mai multe categorii: cei mai inversunati sunt cipanii, urmeaza farsirotii, bujduvenii, gramustenii etc.
Fac nunti cu mare alai de parca zici ca s-ar fi luat printul Charles cu regina Diana a Angliei:)) Au obiceiuri din alea toata lumea te priveste, cine esti ce cauti pe acolo toti te vorbesc. In concluzie nu suntem mandrii ca ne-au invadat tara. nu sunt o rasa aparte sau cu ceva deosebit. Dupa limba si obiceiurile lor sunt mult in urma romanilor.”

Anonima: “Asa sunt satula de toate discutiile astea romani-aromani…cam de 5 ani..de cand am o relatie cu un arman.Vesnica problema este faptul ca parintii nu sunt de acord si presupun ca nu vor fi niciodata (este cipan si din cate stiu ei sunt f indoctrinati in ceea ce privesc traditiile).Since chiar ajunge sa ti se ia de tot si sa ti se scarbeasca de acest “neam al armanilor”.Parintii au tendinta sa le faca cunostiinta cu machedoance,chiar daca ei iubesc cu disperare romancele cu care umbla.Prefera sa umble din floare in floare decat sa aiba o relatie stabila cu o “mucana”cum spuneti voi.Eu am prieteni machedoni,sunt ok,dar tind sa dau dreptate celui care a spus ca ei in general se acopera cu aur,sunt f laudarosi si sincer..nu prea le-a placut scoala,si ajung sa lucreze pe unde ii baga parintii.Oieri sunt si vor fi intotdeauna,dar nu este un lucru negativ ca muncesc sa faca bani (prietenul meu are ferma de oi:)).Il apreciez ca se trezeste poate wknd-uri la rand sa se duca sa aiba grija ce se mai intampla acolo..dar uneori parca sunt prea porniti cu acest lucru.Munca,munca si uita sa se mai si distreze..ca o viata au.In ceea ce priveste femeia,o respecta,isi respecta nevasta (dar asta nu inseamna ca nu are amanta “mucana”,caci am intalnit cazuri,sau sa ramana in casatorie doar de dragul copiilor..nu ca ar mai fi ceva sentimente intre ei).Asta mi se pare absurd,sa nu divortezi( la ei este o rusine) daca nu te mai intelegi.Nu poti sta o viata cu un om doar de dragul traditiilor.Vestitele lor baluri sunt pt cei care vor sa arate cine sunt ei (se imbata,se urca pe mese,fac urat).Nici macar preitenul meu nu participa la ele…caci le considera de prost gust.Am avut noroc sa cunosc un machedon deosebit,care sa ma iubeasca f mult si sa vrea sa renunte la familie pt mine,caci nu este adeptul traditiilor..ci sentimentului de iubire.Chiar daca stiu ca nu voi fi niciodata acceptata,le-am invatat limba,dansurile,si copii noastri vor invata sigur toate aceste lucruri.Asa ca..dragostea poate invinge traditiile ! :)

Alta anonima: “Problema mea e ca cu toate ca sunt romanca iubesc si sunt iubita de un aroman.Culmea e ca si mama lui m-a placut primii doi ani dar acum situatiile sunt grave si nu din cauza ca am gresit eu sau el cu ceva, ci doar din cauza ca a durat mult prea mult aceasta relatie si trebuie neaparat sa-i puna capat. S-a ajuns in ziua de azi ca parintii sa-si mituiasca copiii cu X5-uri ca sa-si paraseasca iubitele.
Si oare acum mai poti privi cu ochi buni aceasta natie care prima oara te primeste cu bratele deschise si atunci cand nu mai au nevoie de tine incearca sa te elimine cat mai repede si prin orice mijloace…Am apreciat devotamentul lor pentru traditie si familie dar oare nefericirea copilului lor este mai putin importanta?Ajung la concluzia ca sunt doar oameni mult prea orgoliosi si egoisti.Asa ca dragi aromani nu va uram pentru ca sunteti aromani ci doar pentru ca nu va stiti locul. Un barbat aroman nu ar trebui el sa permita o relatie de ani de zile daca stie ca nu o poate avea pe aceea de sotie. Asa ca nu mai va amestecati cu noi si lasati-ne pe noi romanii in pace sa ne facem fiecare rostul nostru.Sunteti oameni ok atat timp cat nu sunt implicate sentimente.”

Anonima: “Eu sunt romanca si va zic parere MEA: nu romanii au ceva cu machedonii ci machedonii au ceva cu romanii. DE CATE ORI ATI VAZUT PARINTI ROMANI SA ISI DEZMOSTENEASCA COPILUL PT CA S-A CASATORIT CU O UN MACHEDON/MACHEDOANCA???? In schimb stiu nenumarate cazuri cand machedonii si-au renegat fata sau baiatul pt ca au luat un roman. Prietena mea cea mai buna….cu care ies peste tot si cu care am crescut ce credeti ca imi zice ?? ” sunt asa de suparata ca frati-miu vrea sa se insoare cu o mucana” (adica cu romanca)”. Adica…..prietena mea e fata moderna, mergeam impreuna La Tiesto, in Mania, mancam la restaurant si suntem houserite. Deci…ai fi zis ca e om normal…..DA DE UNDEEEE. AU IN SANGE CEVA, AU GENA ASTA…SE CRED CU SANGE ALBASTRU SI NU SUNT. S-au pus pe facut afaceri si au uitat de scoala. Cica sunt uniti dar doamne fereste sa intri in gura babelor machedoance. In viata mea nu mi-a fost mai scarba de cineva.
Eu in urma lucrurilor citite , istorie si etc consider urmatoarele: limba romana este de fapt limba romana veche, ne-evoluata. La fel si machedonii…sunt asa cum erau romanii acum mii de ani, inainte sa evolueze si sa fie influentati de alte culturi. Iar referitor la muzica de la nunti : HAI SA FIM SERIOSI SA ROMANII CULTI SI ASTIA DE LA ORASE NU PUN POPULARA LA NUNTA ASA CUM PUN MACHEDONII INCONTINUU MACHEDONEASCA. PAI CUM DRACU SA ASCULT EU FATA TANARA MUZICA POPULARA ASA CUM FAC ASTIA CAND IES IN ORAS CU MASINA LA SEMAFOR SI GEAMUL JOS/MUZICA LA MAXIM. CAT DE PENIBILA AS FI SA FIU CU POPULARA LA MAXIM FRATILOR. PESTE 100 DE ANI PROBABIL CA SE VOR MAI MODERNIZA SI EI”

Anonima: “Offf cate dreptate au fetele care scriu pe aici…si eu sunt cu un makedon de 4 ani si jumate si chiar sunt asa cum se spune aici. Sincer regret din tot sufletul ca l-am cunoscut chiar daca il iubesc din tot sufletul meu si mi-as da viata pt el dar in acelasi timp il urasc ca nu ia atitudine in fata parintilor care desii nu ma cunosc decat din auzite nu vor sa accepte ideea ca e cu mine.Va dau un sfat sincer si din tot sufletul fugiti de ei niciodata nu o sa va fie bine langa un machidon tot timpul o sa va faca sa va simtiti inferioare amintindu-va cat de nobil este el..pt ca este machidon.Asa cum au spus si cei care au postat inaintea mea nu noi avem ceva cu ei..ei au pt ca sunt niste inganfati si se cred superiori si chiar nu sunt.”

andreea: “Sunt romanca si am un iubit machedon. El vrea sa ne casatorim si a dat de pamant cu toti cei din jurul lui care s-au opus relatiei noastre.
Cea care are multe indoieli in privinta viitorului sunt eu. Il iubesc, dar diferenta de cultura si obiceiuri isi va spune cuvantul in timp si unul dintre noi va fi nefericit, pana la urma.
Nici nu vreau sa ma gandesc si sa accept sa am o tona de obligatii, sa ma trezesc ca sunt pusa in situatia sa cunun si sa botez o sumedenie de fini mosteniti din timpuri stravechi, oameni pe care nu ii cunosc si nu stiu daca voi rezona cu ei! Nu suport sa fac nimic din obligatie si chestia aia cu nuntile, botezurile, parastasurile in fiecare saptamana, m-ar ucide!
Sa nu ma intelegeti gresit, socializez, sunt o fire vesela, imi place sa ma distrez, imi place sa imi fac prieteni noi, dar la ei e prea evident amestecul rudelor!
Iubitul meu spune ca nu sunt obligata sa fac nimic din ce nu vreau, dar sunt prea rationala sa nu constientizez ca, in timp, felul meu de a fi ii va eroda relatia cu familia lui, ca, incetul cu incetul isi va pierde identitatea si va deveni nefericit!
Pierzandu-si identitatea, s-ar putea sa se schimbe esential si sa nu mai fie ceea ce iubesc eu… sau sa devina si mai bun de iubit! Nu stiu!
Dar nu stiu daca vreau sa risc sa aflu!
Fetelor, inainte sa va aruncati orbeste si sa va doriti cu disperare sa va legati destinele de cineva atat de deosebit de voi, ganditi-va ca aia cu iubirea muta muntii e doar o figura de stil… muta muntii pe termen scurt, pentru ca, din pacate si din fericire, totul trece! Si fericirea, si durerea…”

Scrie un comentariu

20 comentarii

  1. Un oltean

     /  16/08/2011

    O singura concluzie: ce inchisi la minte si slabi sunt multi dintre romani…

    Calangiu este un tip care lucreaza la protv. Oricine are putine cunostinte in media stie ca acolo sunt cei mai “alunecosi” oameni din presa. Desi este stralucitor pe dinafara “gandeste liber”, inauntru este cel mai clasic bolsevism. Credeti-ma, acolo rezista cei mai servili si complexati dintre oameni.
    In “pro”, daca esti mai traditionalist, mai demn sau mai conservator, esti privit ca un paria. Daca esti un drogat care asculta muzica house si injura Biserica, ai toate sansele sa fii promovat.
    Credeti ca asculta cineva muzica populara acolo? Nu tata, manele si orice e strain. E “trandy” sa fii cat mai cosmopolit, sa injuri tot ce inseamna traditie si idee de identitate.

    Am fost acolo. Am plecat FUGIND. Nu va suparati pe calangiu, e un [...] de pro. Normal ca n-o sa-i inteleaga pe machidoni. El nu stie pe ce lume traieste.

    Răspunde
  2. manelele sunt muzica straina? :) )

    Răspunde
  3. in rest, cam de acord cu ce zice olteanul. frate, ce cunoscatori se dau astia de pe blogul lui Calangiu!

    Răspunde
  4. @un oltean: te rog atentie la limbaj. Te-am cenzurat, sper sa nu fie nevoie de mai mult. Calangiu, din cate am aflat, este insurat cu o 1/2 make, deci ceva-ceva a vazut el despre noi, dar normal ca nu poate intelege stilul nostru de viata. Ce pretentii sa mai am atunci de la cei care aud prima data in viata lor de machidoni?
    @ olahus: mai traiesti? Nu te-am mai vazut pe blog de-o luna si ceva. Pe blogul tau, ca mie mi-ai uitat adresa…

    Răspunde
  5. un oltean

     /  18/08/2011

    Scuze pentru “cocalar”. Dar descrie cel mai bine ce e la acel trust. Cu atat mai mult ca individul este insurat cu o juma de machedoanca trebuia sa faca eforturi sa inteleaga. Dar e mai simplu sa emita judecati de valoare…

    Răspunde
  6. pai jumatatea de makidoanca cat crezi ca mai intelege din obiceiurile noastre?

    Răspunde
  7. De milioane:
    “Muzica “moderna” este muzica “populara” a Occidentului. Deci tot muzica “populara” asculti, incult-o!”

    Răspunde
  8. ar trebui sa-i spuna si ea lui: “incultu-le”, dar probabil ca ea nu are facultate ca el :lol:

    Răspunde
  9. Anonim

     /  17/10/2011

    sunteti toti niste tarani , nimic din ce se discuta aici nu e adevarat … sunteti de domeniul trecutului ! astea erau pe vremea bunicilor asa ca nu mai vb voi aiurea sau sa trageti voi concluzii proaste !

    Răspunde
  10. dumytru

     /  21/02/2012

    1-ca sa putem purta o discutie tre sa aveti s-ul in garaj ,sa-mi notati nr pe vertu si sa scoateti de l;a naftalina costumul armani….2-nu vb cu voi saraciilor va roade invidia;)

    Răspunde
  11. zoe

     /  21/02/2012

    3-ai foarte mare dreptate…

    Răspunde
  12. ianis

     /  21/02/2012

    astia care sunt contra aromanilor sunt morti de foame…stau pe banca pe tomis si admira bolizii aromanilor,asteapta un leu la bueno in fata,ar manca un kebab la city si cersesc tigari la tabacarie;)aromanii nu fac asa ceva never!S`banatz!

    Răspunde
  13. halciu

     /  21/02/2012

    dak v-a intereseaza intradevar istoria aromanilor puteti consulta google..personalitati aromane…..caragiu,caragiale,demis russos,sergiu nicolaescu,blaga ,maica tereza…si lista continua la nesfarsit….plus…..cand moskopolea avea 60k locuitori,”metropole de genu craiova,caracal(unde s-a rasturnat caruta cu prosti),suceava,si n nu erau pe harta…sau erau cel mult targuri….forta in romania sunt constanta si timisoara!(exista o mare comunitate de makidoni)

    Răspunde
  14. Acuma ce faceti, le barfiti voi pe mucane? :)

    Răspunde
  15. nicolea ND

     /  23/02/2012

    ha, ha, ha ha ha, uite ca postul asta imi scapase:)- m-am distrat copios!

    da zâc şi io: aromâncele se îndrăgostesc de români?

    Răspunde
  16. Paul

     /  08/03/2012

    Barfe:
    Mucanele zic ca makedonii sunt buni la pat, ca au bani si masini misto. Makedonii cred ca mucanele sunt bune temporar si mai pe blat ca sa nu stie soia. Nuntile armanesti au devenit, di-alihea, salata de curcubeta hiarta. Formatii armanesti, à la mode, sunt formate din analfabeti aroganti si capete de rumegus. Malama pe care o poarta valoreaza cu mult mai mult decat ei s.a.m.d. Mucanelor le plac nuntile armanesti pentru ca asa mai vad si ele oameni eleganti , rochii scumpe, bijoux , masini bengoase si altele …. sau altii. Armanii cand vad mucane misto la nunti nu au in cap decat un singur lucru…..;)

    Una peste alta, “All that glitters is not gold“
    À la prochaine.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 44 other followers