Mă mărit! Veniți la botez?

Astăzi am găsit pe net câteva articole amețitoare:

“Urmeaza o saptamana de foc pentru Elena Gheorghe. Sambata viitoare, cantareata isi va boteza fiul, pe Nicholas, iar duminica va imbraca rochia de mireasa si va merge la altar.”

“Cântăreaţa Elena Gheorghe se află pe ultima sută de metri cu pregătirile pentru cele mai importante evenimente din viaţa ei: botezul băieţelului ei, Nicholas şi cununia religioasă cu logodnicul său, Cornel. Pentru aceste ocazii speciale, Elena a ales să păstreze datinile machedoneşti.

Sâmbătă, pe 7 iulie, la restaurantul “Jubile The Ballroom” din zona Decebal, Elena va face după obiceiul machedonesc “nunta fetei”. Solista şi domnişoarele de onoare, şapte la număr, vor pregăti un aluat special, o turtă specifică aromânilor, pe care o vor coace şi o vor împărţi mai apoi invitaţilor.

La această petrecere un rol important il are şi naşul, Nicu Gheară, ce trebuie să facă hlambura. Acesta trebuie să coase (sic!) un steag specific machedonesc căruia îi va pune 3 mere roşii în vârf şi pe care îl va dansa într-o horă în care mirii nu au voie să participe. Obiceiul este ca hlambura să se fure iar naşul trebuie să o răscumpere cu bani.

Elena a pregătit celor 100 de invitaţi ce şi-au anunţat prezenţa la petrecere şi tradiţionala pită machedonească. “Pita este nelipsită la nunţile noastre machedoneşti. Este un fel de plăcintă, cu foi in care se pun diverse umpluturi (brânză, praz)” , povesteşte Elena.

Formaţia “Steaua Di Vreari”, cu care solista a colaborat pentru albumul machedonesc “Lilicea Vreariei” (sic!) şi ansamblul de dansatori “Pilisterlu” vor întreţine atmosfera petrecerii de la Jubile The Ballroom.”

“3 zile si 3 nopti – atat ar trebui sa tina petrecerea, pentru ca tatal Elenei e machedon si ar fi vrut sa se respecte traditia. Cum Cornel, sotul cantaretei, nu e machedon, s-a renuntat insa la aceasta idee.”

costum armanesc

Va sa zica aromânca Elena Gheorghe pastreaza cu sfintenie arăḑâli armâneșțâ: nunta la un loc cu botezul copilului, ca sa nu mai zic de horele la care mirii nu au voie sa participe! :lol: Frumoase obiceiuri mai aveti, machidoni!

Deja ma gandesc că trebuie sa imi improspatez biblioteca cu ultimele aparitii in materie de obiceiuri la aromâni, cine stie, poate imi iese si mie norocul mai repede decat ma asteptam… :)

Cititi si:
“Am un băieţel superb, sunt foarte fericită!”
Nuntă cu Duşu

Scrie un comentariu

11 comentarii

  1. UE

     /  03/07/2012

    Moamă, ce ne-am mai modernizat, Nicholas, cu “h”, am intrat în rândul lumii, ne-am ieuropenizat… Parcă şi cumnatu` Popescu îşi botezase băiatul la fel. Şi veşnicul Claw, zici că are normă.

    Iannis, Nicholas, Philip, Georges, Carol, Costas… La noi se zice garlic!

    Niculaie, unde mergem noi, domnule?

    Răspunde
  2. UE

     /  03/07/2012

    Bravo Carageorge, eşti deştept. Ai fost bun de preşedinte de Senat. Ăştia din Tulcea aveţi în raniţă bastonul de preşedinte. :mrgreen:

    Răspunde
  3. UE

     /  03/07/2012

    Şi, apropo de modernizarea care e pe sfârşite, io am un program pe care văd ce este în timp real la tv, doar că într-o formă esenţială.

    De pildă, sinteza celor care-s la tv în seara asta, pe toate posturile, adică a celor ce se întâmplă în ţară, se arată, într-o formă esenţială, în avataruri de genul ăsta:


    http://www.youtube.com/watch?v=IiLm5xE0-2s

    Ce ţi-e şi cu modernizarea asta. Viitorul şi trecutul sunt a filei două feţe, Vede-n capăt adevărul cine ştie să le înveţe.

    Hai bai.

    Răspunde
  4. Hai c-o dam in offtopicuri. Suspendari si suspinari d-astea o sa tot vedem saptamanal de acuma, mai des decat cresterile euroiului.
    Sa ne intoarcem la oile noastre machidonesti plz.

    Răspunde
  5. armatolul

     /  09/07/2012

    am fost la ceva nunti armanesti la viata mea , dar n-am mancat in viata mea pita la o nunta. nu ca nu mi-ar fi placut, dar mai bine da la papila un somon fume sau icre vopsite in negru :). vineri sunt la un aluat si sambata la nunta: daca nu ne dau pita, sa vezi ce scandal fac :)

    Răspunde
  6. Daca-ti dau pita sa ne trimiti poze! :lol:

    Răspunde
  1. Și Diana se mărită. După obiceiul macedonean « Zboară Niangrâpsiti – blog armânescu
  2. Se mărită Ana mea « Zboară Niangrâpsiti – blog armânescu

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 120 other followers

